Na zijn VWO te hebben afgerond koos Victor na menig wikken en wegen voor de opleiding Communicatie en Multimedia design. “Van nature ben ik een onderzoeker echter, het omzetten van mijn onderzoek en bevindingen naar een voor het publiek te gebruiken ervaring is mijn drijfveer. Ik geloof in de toegevoegde waarde van een brug tussen de onderzoekende kant en de ontwerpende kant van de mensheid. Elk persoon spreekt een andere taal maar heeft één doel; de mensheid vooruit helpen door de juiste vragen te stellen en met oplossingen te komen.”Als afstudeeropdracht heeft Victor een lesprogramma tegen pesten gemaakt. “Door middel van vele interviews met pesters, gepesten, ouders, docenten en pedagogen heb ik Safe Haven ontwikkeld; een peer educator programma om pesten bespreekbaar te maken in de klas. Via deze weg ben ik als communicatieadviseur en educatie ondersteuning aan de slag gegaan voor een stichting. Daar heb ik geholpen met een grote landelijke campagne week, lessen gegeven en alle communicatie uitingen te professionaliseren. Ik ben hierna bij een grote computer en laptopfabrikant aan de slag gegaan als Online marketingspecialist. Hier heb ik de kneepjes van het vak omtrent campagnes en B2C marketing geleerd. Hier is mijn affiniteit met marketing gegroeid. Zodoende ben ik bij Aestate terecht gekomen.”

Waarom doe ik wat ik doe?

Communicatie vindt hij interessant omdat het mensen verbindt. “Het hoeft niet alleen digitaal, maar kan ook door een interactieve installatie. Juist in deze tijd wordt die vorm van communicatie steeds meer opgezocht. Het doel van marketing is mensen verbinden aan een merk. Waarom bestaat het merk, wat is het doel van de organisatie, waarom moet de doelgroep het product of de dienst hebben? Al deze vragen moet je beantwoorden om een goede strategie te ontdekken. De boodschap verspreid je op verschillende kanalen, afhankelijk van waar je (potentiele!) doelgroep zich bevindt. Deze volledige, vanuit de ontvanger gedachte, strategie vind ik het meest inspirerend. (RE)Branding van een bedrijf is daar een groot onderdeel van.”Het communicatieteam van Aestate heeft al grote stappen gezet in het vergroten van de boodschap van Aestate. “Diep van binnen weten wij wie we zijn en waar we goed in zijn, maar hoe draag je dat uit? Hoe vertaal ik datgene wat de adviseurs doen naar taal inspirerend voor het grotere publiek? Deze zoektocht en de resultaten waar we tot nu toe aan werken ben ik zeer trots op.”

Stip op de horizon

Ik wil doorgaan met datgene waar Aestate voor staat door te laten komen op elke manier die mogelijk is. Dit kan zowel online door middel van alle kanalen tot onze beschikking als ook offline door middel van het twintig jaar Aestate event. We willen de doelgroep meenemen in het mooie werk van Aestate. Aestate draagt bij aan het geluk van de medewerkers op hun werkvloer, en zo ook in hun leven. Er wordt geredeneerd vanuit de ontvanger. Net als wat ik doe vanuit communicatie.
Bouwadvies | Aestate

Mijn specialisaties

/ Communicatie
/ Marketing en branding

 

Projecten